• 8.A na lasergame

• Ve středu 23.6. se žáci 8. A vydali vyzkoušet místní Lasergame v Sokolovské ulici. Někteří poprvé a jiný už se zkušenostmi ze Školní ligy Lasergame, které se účastnili v minulých (předcovidových) letech v Praze pod vedením pana učitele Haška.Pan instruktor vysvětlil všem pravidla a šlo se hrát! Nejdříve hrál každý sám za sebe a pak se hrály dvě hry v týmech. Tady se ukázalo, jak důležitá je týmová spolupráce. Zkušenější hráči, tak mohli předat své znalosti svým začínajícím spolužákům.Nebylo důležité, který tým vyhrál, ale hlavní bylo, že si to všichni užili!

• Nejlepší mladý chemik

• Žák naší školy Matěj Šarkán se zúčastnil soutěže Hledáme nejlepšího Mladého chemika ČR. Po úspěšném absolvování třech kol se v regionálním kole umístil na 3. místě a postoupil až do finále, kde skončil mezi 38 nejlepšími chemiky z celé ČR. Za své úsilí a píli byl odměněn diplomem a cenou, kterou mu předali pořadatelé ze Střední uměleckoprůmyslové školy keramické a sklářské Karlovy Vary a mluvčí sokolovské chemičky Synthomer.Matějovi děkujeme za reprezentaci školy a přejeme mu mnoho úspěchů v dalším studiu na střední škole.

• Výlet třídy 5.A a 5.B

• V úterý 22.6. se vydaly na výlet třídy 5.A a 5.B. Cílem cesty byla ZOO s minigolfem v městečku Plasy. Počasí nám přálo - bylo teplo, ale ne horko. Prohlédli jsme si zvířata, někteří si zahráli minigolf a všichni si nakoupili pěkné dárečky na památku. Výlet se všem líbil.

• Družina se loučí se školním rokem

• Školní družina se rozloučila se školním rokem 2020/2021. Všem dětem děkujeme za pohodově prožité společné chvíle a těšíme se na vás v příštím školním roce !

Vaše družina

• Výlet 3.A, 3.B do Mariánských lázní

• Dne 23.6. se třídy 3.A,B s radostí vypravily na výlet do Mariánských Lázní. Před návštěvou miniatur jsme se krásně prošli lesem,cestou posbírali lesní jahůdky a viděli obroru s daňky a došli až k Ferdinandovu pramenu, kde jsme se s chutí občerstvili. Následovala prohlídka miniatur,které jsme obdivovali a moc se líbily. Stánek se suvenýry a dobrůtkami nezůstal bez povšimnutí. Vše jsme zvládli na jedničku a paní učitelky i děti byly spokojeny.

• Turistický kurz den 4.

• Dobrý den z Pece pod Sněžkou, zdravíme pedagogický sbor, všechny domácnosti v Karlových Varech a okolí, večerní provozy továren, vrátnice, odpolední restaurace, prodejny, čekárny, mateřské školky i ředitelskou kancelář. Držte palce společně s námi panu řidiči, který se dnes večer připojí ke skvadře azuře. Zítra opouští expedice Krkonoše Žižkovu Boudu. Okolo 15. hodiny dorazí autokar dopravního podniku před karlovarský ústav, ale vraťme se k dnešnímu dni. Okolo 6. hodiny ranní zahájila skupina dobrovolníků svůj den rozcvičkou pod vedením paní Erzsébet Grafové. Zbytek sportovců v klidu spal a po společné snídani se skupina odebrala na autobus do Pece. Mikrobus soukromé společnosti kyvadlově přepravil celou výpravu pod lanovku v Jánských Lázních, odkud byli světoběžníci vytaženi na Černou horu. Někteří zeměpisci žili v tom, že se vyskytují na Ještědu. Doufáme, že tuto drobnou odchylku odstraní naši geografičtí kolegové, konkrétně paní Adéla Věra Bílá.Tímto jí zdravíme z Mumulandu a máme ji moc rádi stejně jako Damiens. Dav nadšených chodců se sešinul přes Václavák na Černohorské rašeliniště, kde se dozvěděl jaký je rozdíl mezi rašelinou, rašeliništěm a rašeliníkem. Kolem Kolínské Boudy a skrze sjezdovku Na Muldě dorazila parta Růžáckých děti do svého příbytku. Odpoledne děti zabavily sportovní hry jako vybíjená, přehazovaná a fotbal. Po večeři na děti čekaly šťavnaté buřtíky a v nočních hodinách stezka odvahy. Děkujeme personálu Žižkovy Boudy za bezchybný servis a budeme se brzy těšit. Na shledanou.

• Výlet do Zooparku 2. B

• 21.6. se třída 2.B vydala na školní výlet do Zooparku v Chomutově. Už jen cesta vlakem byla pro většinu velkým zážitkem, stejně tak známá i exotická zvířata. Celý výlet se báječně povedl, všichni jsme si užili skvělý den.

• Paintball

• Kontrolní otázka: "Kolik se vejde za normální situace osob do motorového vozu řady 810?" Pro znalce železniční dopravy by odpověď nedělala problém. Po dnešní zkušenosti to víme také. Dle statistiky a parametrů se do jednoho vozu vejde 95 cestujících. My jsme dnes tento údaj opravili. Do jednohoho motorového vozu řady 810 se vejde až 150 osob. Sice nestojíte na své noze, nesedíte na své sedačce, ale jedete.

Tuhle zkušenost jsme zažili dnes, když jsme se třídou 8. B vyrazili na trochu odlišnou akci - na paintball. Trocha adrenalinu, trocha nejistoty, trocha pohybu. Vyzkoušeli jsme si něco, co prožívají hráči počítačových her akorát v přiměřeném reálu. Zážitků z her v lese a na cvičišti bylo nepřeberné množství. Vše doplněno opékáním špekáčků. Na samotném závěru nás zastihla menší průtrž. To ale nezkazilo celkový dojem z dnešního dne.

• Turistický kurz den 3.

• Zdravíme všechny vášnivé příznivce dálkových pochodů. Jak každý dobře ví, třetí den bývá obvykle kritický. Proto naše skupina měla dnešní program poněkud volnější. V dopoledních hodinách vyšla parta karlovarských školáků směrem k Hnědému vrchu. Na vrcholu kopce se tyčí krásná moderní rozhledna, jejíž vrchní část dosahuje kóty přes 1234 m.n.m. Následně se žáci naší školy přesunuli přes místní sjezdovku a les k Temnému vodopádu. Od přírodního úkazu byla cesta k ubikace, co by kamenem dohodil. Odpolední program byl čistě v režii 9.A, která si pro ostatní učedníky přichystala vědomostní kvíz. Na úseku dlouhém přibližně jednu míli stáli naši nejstarší, kteří obsluhovali 7 stanovišť s otázkami a úkoly. Za správně zodpovězenou otázku soutěžící obdrželi bod v podobě barevného pruhu na zápěstí. Pokud odpověď nesplňovala dostatečné parametry, museli žáci předvést své dovednosti z oblasti tělovýchovy. Všem organizátorům velice děkujeme a soutěžícím k dosažený výsledkům gratulujeme.

• Motokáry

• Venku teploty nic moc, do toho déšť, a tak jsme vyrazili někam se schovat a ohřát. Cestou jsme narazili na malou kůlničku, do které by se vešel fotbalový stadion, a ze které se ozýval podivný zvuk. Nakoukli jsme a hned jsme se zapojili do závodů. Motokáry nažhavené, jezdci připraveni. Mohli jsme vyrazit. Žáci z 8. B si mohli vyzkoušet jízdu v motokárách na závodním okruhu v Praze. Všichni jízdy přežili bez úrazů, jen ty mantinely nějak už nepřipomínaly mantinely a ty motokáry nepřipomínaly motokáry. Ale důležité je, že si všichni jízdy užili :-) A aby toho nebylo málo, hned vedle jsme zašli si zaskákat. Prý naseděli jsme se dost, musíme se protáhnout. Všichni si celou akci užili a odnesli si pěkné zážitky.

• Turistický kurz den 2.

• Milí sportovní přátelé, druhý den turistického kurzu se naše kroky vydaly k poznání tuzemského hegemona mezi vrchy. Horolezecká výprava sestoupila v 9:15 ze svého výškového tábora na lanovku do Pece pod Sněžkou. V 11 hodin místního času byl nejvyšší bod republiky za pomoci moderní techniky dobyt. Na vrcholu kopce všichni účastníci konečně zjistili, jak vypadá ,,mlha, která by se dala krájet". Následným poznáním byl pro některé poutníky fakt, že se po opuštění Sněžky ocitli na území našeho severního souseda. Po zdolání několika polských kilometrů se karlovarská expedice vrátila do rodné krajiny, kde přes Úpské rašeliniště doputovala k prameni Bílého Labe. U Památníku obětem hor proběhl jeden z mnoha občerstvovacích pit-stopu a přes pozůstatky sněhové Mapy republiky se naši turisté pozvolně vrátili do místa noclehu. Horská túra čítala celkem 22km, což je zhruba 30 000 kroků. Velké uznání zaslouží bojovnice Karla Brožíková, která i přes svůj hendikep, zvládla trasu v plném rozsahu.

• Turistický kurz den 1.

• Vážení fanoušci české turistiky, v pondělních ranních hodinách vyrazila skupina našich žáků na kurz v Peci pod Sněžkou. Skupina 52 žáků z tříd 6.A, 6.B, 7.A, 7.B a 9.A se vydala přes Prahu, Chlumec nad Cidlinou a Jaroměř pod vrchol svého cíle, kde na žáky čekala první výzva. Čerství turisté měli za úkol zdolat první krkonošské kilometry a to k ubytovacímu zařízení Žižkova bouda. Po absolvování tří kilometrového ostrého kopcovitého prologu byli karlovarští turisté odměněni skvostným výhledem na nejvyšší horu naší republiky. Avšak panorama nebylo jedinou odměnou. Po večeři trenérský štáb ve složení Boučková, Gráfová, Gombár, Kucián, Pachta naordinoval svým svěřencům druhou večeři ve formě šťavnatého na ohni opečeného špekáčku.

• Školní výlet 7.A do přírodního lanového centra Svatý Linhart v Karlových Varech

• Dne 15.6. 2021 se žáci 7.A vydali pěšky na třídní výlet do přírodního lanového centra Svatý Linhart v Karlových Varech vyzkoušet si svou odvahu a fyzickou i psychickou zdatnost. Na začátku všem instruktor vysvětlil, jak se budou jistit na vysokých překážkách. Když bylo jištění všem jasné, mohli se žáci dle vlastního uvážení vydat na jeden ze dvou nabídnutých lezeckých úseků. Žáci se pohybovali většinou ve výšce 6 až 15 metrů a i přesto, že někteří se rozhodli svůj lezecký úsek nedokončit, prokázali při lezení velikou zdatnost a odvahu. Počasí i výlet se vydařil a žáci si odnesli krásný lezecký zážitek. Všem děkuji za vzorné chování.

Mgr. Štěpánka Farkavcová

• Narozeninové překvapení pro 1.B

• Pátek 18.6. byl velký den pro Kristýnku Kosnarovou, která slavila své první školní narozeniny. Připravila si pro svoje spolužáky překvapení a pozvala je na výbornou zmrzlinu. Děti si mohly vybrat z různých příchutí. Byla to opravdu velká dobrota. Za pozvání ještě jednou děkujeme.Odtud jsme se malou procházkou vydali do areálu Rolava, kde jsme si zaskákali na sluníčkem rozehřáté skákací duchně. I dnešní den se nám moc vydařil.

• 8.A se vydala do Mariánských Lázní

• Dne 16.6 se žáci 8.A vydali na výlet do Mariánských Lázní. Navštívili jsme Park Boheminium, kde žáci vyplňovali pracovní listy. Poté jsme šli pěšky do centra Mariánských Lázní. Žáci si mohli prohlížet kolonádu se Zpívající fontánou. Ochutnali místní zmrzlinu a někteří si vysloužili kopeček zadarmo. Okolo půl třetí jsme nasedli do vlaku a vydali se na cestu domů. Chtěla bych všechny žáky pochválit za jejich chování a věřím, že si výlet užili.

Mgr. Adéla Drahokoupilová

• Výlet 4.B do obory Hájek

• Již druhým rokemsi pro nás Lesy české republiky, za spolupráce s paní Jandovou a Baňasovou, kterým moc děkujeme, připravily výlet do přírody. Seznámili jsme se s druhy zvěře dančí, mufloní a s divokými prasaty. Vyzkoušeli si, jak se leze na posed, odkud vyhlželi do dáli dalekohledem. Na závěr jsme mohli opéci vuřty a smlsnout si na nich. Byl to moc krásný den i celý výlet. Jděte se tam podívat také.

• Školní výlet 8. B

• Rok se sešel s rokem a nastal čas školních výletů. Třída 8. B se proto vydala do Jižních Čech. Cílem byl Český Krumlov a následně sjíždění Vltavy. Ubytování bylo luxusní, vždy v kempech, ve vlastních stanech. Samotné stavění a následné skládání stanů byl opravdu zážitek. A musím říct, že se pokaždé zadařilo. K jídlo bylo to, co si děti ulovily. Každý den nás čekala trasa na kánoích. Měli jsme tak možnost si prohlédnout Český Krumlov, Zlatou Korunu, Dívčí kámen, což je zřícenina hradu postavený ve 14. století (za současný stav hradu naše třída ale opravdu nemůže, už byl poničen před naším příjezdem). Během cesty jsme také narazili na vyhlášenou udírnu, kde jsme měli možnost ochutnat výtečně steaky z místních zdrojů. Konečnou stanicí byl Boršov nad Vltavou. Zde se nám podařilo chytit několik kuřat, které nám místní domorodci ugrilovali. Kuřata chutnala výtečně. Celou cestu zvládli všichni na výbornou. Vody bylo dostatek, podle některých usedlíků prý nadnormální stav oproti jiným rokům. Takže lodě jely skoro samy. Dojem z  výletu umocnilo nádherné počasí, kdy po celou dobu se nám déšť vyhýbal. Měli jsme tak možnost si cestu plně vychutnat a užít. Těšíme se na další třídní zážitky.

• Kontakty

• Základní škola Karlovy Vary, Krušnohorská 11, příspěvková organizace
        • Základní škola Karlovy Vary, Krušnohorská 11, příspěvková organizace Krušnohorská 11 Karlovy Vary 36010 Czech Republic
        • IČO: 69979359
        • Ředitel školy: Mgr. Josef Šrámek (+420) 731 612 836 sramek@zsruzovyvrch.eu
        • Pedagogický zástupce ředitele: (+420) 731 612 837 Mgr. Lucie Tvrdková tvrdkova@zsruzovyvrch.eu Ekonomický zástupce ředitele: Ing. Zuzana Zátková (+420) 731 612 839 zatkova@zsruzovyvrch.eu
        • Webmaster: kucian@zsruzovyvrch.eu
        • Provozní doba sekretariátu: pondělí - pátek 7.30 - 15.30
        • E-mail školy: sekretariat@zsruzovyvrch.eu
        • Telefon školy: (+420) 731 612 837
        • Elektronická podatelna: E-mail: sekretariat@zsruzovyvvrch.eu DDS: p7tmmjw
        • Vedoucí kuchyně: Barbora Bryxová Telefon: 731 612 838 email: jidelna@zsruzovyvrch.eu